Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-20, 23:10   #730
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Engineer 'Dson' is back! Efter ett uppehåll från lokföreriet på några månader, har jag nu äntligen börjat jobba för CP igen Jag har den här gången flyttat från Calgary, bosatt mig i Revelstoke och tillhör Shuswap Subdivision och kör på sträckan mellan Kamloops och Revelstoke. Trafiken på sträckan är tidvis intensiv, då den tillhör Canadian Pacifics transkontinentala huvudlinje mellan Vancouver, BC och Toronto, ON.

Well, till bilderna då.
Först och främst, fick jag bild nummer ett tillskickad av mig av en lokal tågfotograf. Bilden är tagen i Sicamous, vid den öppningsbara bron. Ledande lok är CP #9531, med CFEX #1055 bakom. Sen kommer 69 lastade spannmålsvagnar och slutligen CP #8673. Alla tre lok är av typen AC4400CW, och tåget har en längd på ca 1200 meter och en tågvikt på drygt ca 6500 metriska ton.

Bild nummer två tog jag själv, på väg ner för den långa nerförslöpan (Inte alls lika brant som de kring Field och Revelstoke, dock) från Notch Hill ner till Chase och Lilla Shuswap-sjön. Här lutar det ca 10-15 promille konstant i ca 25-30 km

Bild nummer tre tog jag också, när jag stannade till i Squilax, ungefär en mil nordost om Chase. Där behövs sällan bromsarna användas, utan det räcker normalt med de dynamiska bromsarna

Fjärde och sista bilden tog jag i Kamloops, där jag nyss klivit av och lämnat över tåget till personalen som kör vidare på Thompson Subdivision...

Ja, jag lovar. Jag SKA sluta drömma mig bort. Någon gång
Bifogade bilder
Filtyp: jpg CP9531_SicamousBC_MSTS.jpg (184.5 KB, 106 visningar)
Filtyp: jpg Cab_CP9531_ShuswapSub_MSTS.jpg (199.9 KB, 107 visningar)
Filtyp: jpg CP9531_Squilax_MSTS.jpg (160.4 KB, 106 visningar)
Filtyp: jpg CP9531_CEFX1055_Kamloops_MSTS.jpg (179.0 KB, 106 visningar)