Ämne: Atc-panel
Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-24, 18:45   #8
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Hej!
Jag har en bild som jag fotade för ett bra tag sen. Hoppas den duger.
Jag har väldigt många liknande bilder. För att man ska kunna göra en bra panel så måste bilden vara fotograferad rakt framifrån, utan störande ljus/reflexer. Helst flera bilder tagna i exakt samma position (stativ) med omkopplare i olika lägen samt lysdioder/displayer som visar olika status/värden. Originalen från kameran ska sen konverteras till bmp format, som sen redigeras i detta format och överförs till ett html-objekt. Bilder som konverterats från/till jpg till/från bmp flera gånger är inte användbara. Även en originalbild (jpg) som läggs ut på forumet är inte användbar då den tappar en del kvalitet på vägen till redigerbart format.

Jämför med den bild som jag bifogade. Originalet är en bmp som jag har tagit en screenshot på i TS2009. Jag har sen tagit denna screenshot (fortfarande bmp) från klippbordet och själv konverterat den till en jpg, för att kunna visas på forumet. Om jag nu skulle ta bilden från forumet och konvertera den tillbaka till en bmp, så är det inte längre samma bild som den ursprungliga.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat