God morgon!
Tack för svaret.
Visst! Det är tur att det finns någon/några att fråga då man sitter fast. Så det är väll lika bra att fortsätta frågandet.
Först. Vet du om det finns någon buggfix att ladda hem till Assan Creation Studio? Kan inte sätta upp helskärm enskilt på de två windows till vänster. Det finns en smal gul list på de rutorna också de till vänster om de båda. När jag klickar så blir de bara stora där de är i utgångsläget, så att säga. Kvittar om jag ändrar dem till upp/ned höger/vänster o.s.v.
Har installerat om några gånger men felet kvarstår trots fullständig scandisk m.m. Kanske skall jag ladda hem filen på nytt?
Så minsan. Det räcker alltså inte med de två enkla rader i config.txt så som videon och texten visar. kind scenery
light 1 Nähä.Inte det.
Har kollat lite på exemplet du gav mig om hur det kan se ut och om jag inte är alldeles ute så är väl category-region 0-4 hänvisning till husets väggar och tak. Man kan vist namnge dem (Ytorna) i texturediorn om jag förstått det hela rätt. I ditt ex. heter de 1960S o.s.v Där uppe fattar jag nog också. Adresser, helt enkelt. Typ...visst.
Det här är sådanat man får skriva in själv, alltså.
OK. Det skall nog fixa sig så småningom. Har registrerat mig hos Auran Forum som du sa. Frågan är hur man får tag i KUID.en jag skulle få? Skall man begära den i forumet eller hur får jag min egen. För utan egen kuid så funkar det väll inte?
I texten till videon Simpel box så finns en kort mening instucken i
Get the texture. Det står. Name the material Box Material. På viden kan man bara se att han kollar vad som står i rutan. Det är väll inget man skall ändra på där som spökar till det? Min engelska är väll inte så bra fast jag tar mig fram. Finns det inga tutor/lärare på svenska att ladda hem till Trainz?
Ja...Det får väll räcka så länge. Det vore fint om jag kunde få lite tips om ovan stycken.
Hälsn.KAH LokKalle
KAH
|