Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
Snyggt Ekan.
Det tar sig.
Den modellen på T66:an verkar vara ett par snäpp bättre, än den föregående från UTC-tiden. Men har bara laddat hem den och inte provkört eller kollat närmare på henne inne i Trainz. Dock så har jag öppnat upp henne och kollat lite närmare på henne i mapparna, så som texture och im-filer.
Då kopplet har egen im-fil, så borde det gå att byta ut dessa mot STL kopplet och förhoppningstvist så går det att justera höjden i configen om det inte passar direkt.
|
Tänkte inte på att det var "fel" koppel, men eftersom att det har en egen mesh, så borde det gå att byta ut med hjälp av PEVSoft's Attachment maker, där kan man även justera x-y-z, alltså få grejjorna på rätt plats.
Ska ta en koll på det vid tillfälle.
Ps. Attachment maker är ett suveränt program till lite av varje.
Du kan "montera" t.ex coronor på lok som inte har lyse, fixa rött ljus (bakåt, det funkar t.o.m, men man måste "låna" ett lämpligt script från något lok), "montera" skuggmesher (som man enkelt & snabbt gör med "Quick Shadow") på scenery-objekt, mm.mm.
Jag håller på att "montera" gubbar (gjorda som last för tillfället, så att dom kan kliva av oxå) som klänger sej fast på fotstegen på några "växellok" som en lite kul grej bara.
Finns mycket roligt och nyttigt man kan göra med det programet.
EDIT: Såg ditt inlägg nu Henke, det borde gå att fixa med programet som jag nämnde.
EDIT (igen): Marcus, glömmde att tacka för tipset, det var användbart.