Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-19, 19:28   #23
_gege
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson Visa inlägg
Ohly har uttalat sig flera gånger om div kommunistmakter på alltför positiva sätt. Dessutom har han kallat sig själv för kommunist, och partiet han företräder har en kommunistisk bakgrund liksom SD har en rasistisk bakgrund.
I princip alla kommunistregimer som funnits har resulterat i människoförtryck, diktatur och korruption. Det räcker för att få mig övertygad om att Ohly inte har i regeringen att göra.

Vad gäller idealfamiljer så har jag ingenting emot homosexuella. Däremot är det egoistiskt att inte se till barns rätt att växa upp med en manlig och en kvinnlig förebild. Det handlar inte om inskränkthet, utan om barns rätt till en bra uppväxt, vilken lägger grunden för hela dess liv. Det är exempelvis vetenskapligt bevisat att killar som växer upp utan en manlig förebild, tenderar att bli mer våldsamma än andra senare i livet.
Om det inte är inskränkt att per definition utgå från att homosexuella är sämre föräldrar, vad är det då? Jag tvivlar starkt på att det skulle vara så otroligt mycket sämre med två föräldrar med samma kön.

Dessutom, varför får Ohly ta ansvar för alla kommunister i hela världen, medan Hägglund slipper bli associerad med den kristna extrem-högern? Han borde väl bedömas lika? Frågan är dock hur mycket man ska förvänta sig av ett kristet parti egentligen....
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat