Känns ju lönt att rösta på ett parti vars medlemmar, möten och allmän närvaro ständigt hotas med våld, mordhot osv. Och inte har ett ordentligt partiprogram. Det enda vettiga jag har läst är att dem tänker satsa på landsbygden. Annars en tok för extrem invandrarpolicy.
Nog för att jag tycker den nuvarande invandrarpolitiken bör regleras på annat vis, så att vi får ett rättvist samhälle. Folkpartiet hade ett sådant vallöfte.
Bara de blåa får majoritet så SD inte får den makt som kan ställa till det lite i riksdagen.
Hade hellre sett att alla de som röstade på SD istället la sin röst på Piratpartiet.
Det ska vara lönt att börja jobba, därför tycker jag att bidragen skall sänkas. Dock ska det svårt sjuka givetvis ha bidrag i den storleken de skall ha. Försäkringskassans läkare bedömmer lika bra som en gris i dagsläget. Där måste en ändring ske.
För de som jobbar ska skatten vara låg, bidragstagare ska ha högre sådan. Så man får motivation att gå ut och jobba igen.
Men för att göra så krävs ju givetvis att det finns jobb ute också. Vi har tok för många arbetslösa f.t. som bara går och väntar på att de ska bli utförsäkrade. Arbetsförmedligen bör få mer makt genom att företag har ett samarbete med dem och därmed kan tilldela arbetslösa jobb. Antal jobb måste öka rejält.