Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-22, 21:31   #82
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Varför ska man behöva betala extra skatt för att man har ett bra arbete? Antagligen har man utbildat sig flera år, och arbetat hårt för sina pengar. Skatten är lika för alla som arbetar nu, varför ska det som tjänar mer betala extra!?

Är väl bättre att se till att fler får jobb, så att man drar in mer skatt? Eller höja tobaksskatten, skiten är ju livsfarlig..
Det är tydligt bevisat att sänkt skatt inte skapar fler jobb i sig. Enda sättet som sänkt skatt skapar jobb, är om lönerna sänks. Det har till och med regeringens högsta rådgivare insett och underkände därför regeringens jobblinje och rekommenderade de rödgrönas alternativ...

Den som tjänar mer ska betala lite extra, för att han/hon har råd med det och för att vara solidarisk mot sina medmänniskor så att vi TILLSAMMANS kan bygga en stark välfärd. Inte ens den rika vet när han/hon blir allvarligt skadad eller sjuk...
Solidariteten är viktig i Sverige, det är den som gjort det möjligt för oss att bygga det starka välfärdssamhälle vi hade fram till 2006. Den nordiska modell, där alla människor oavsett klass haft rätt till en bra vård och skola.
Tyvärr börjar Sverige gå mer och mer mot en amerikansk modell, där enbart de rika har möjlighet till den bästa vården och de fattiga får stå ut med en dålig skola och en kass vård om de ens har rätt till någon alls...

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Jag är inte emot att betala skatt, och jag tycker inte vi behöver sänka skatten heller. Men jag är emot att höja skatten.

Mer jobb blir tillgängliga för ungdomar via sänkt arbetsgivaravgift på unga, genom praktisk utbildning m.m. Inte genom höjd arbetsgivaravgift och höjda skatter.
Återigen, vem har sagt att vi vill höja arbetsgivaravgiften? Har du också gått på de borgerliga ungdomsförbundens lögn om en ungdomsskatt?

Senast redigerad av Joel den 2010-09-22 klockan 23:08.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat