Visa ett inlägg
Gammal 2002-11-21, 17:43   #12
LokKalle
Medlem

Reg.datum: Nov 2002
Standard

Hej!

Naturliktvis! En mapp. Ja...Vet inte var ifrån jag fått det där med två mappar. I texten till videon står det att man måste ha ttvå mappar med samma namn. Fast det är väll bara om man t.ex. skall ha lampor tända på natten, hörde jag sedan.

Nu verkar det fungera. Har testat lite med en del enklare ting. Skriver man bara rätt så blir det bra.

En fråga jag har innan jag sätter i gång med Hällekis J.St. Tankade ned en bild från Lantmäteriet. Tänkte på något vis ha den som mall till att få landskapet så lokt verkligheten, vad nu det skall vara bra för.
Först skapade jag bara en tunn fyrkant och klistrade på bilden så som jag gjort med husen. Fast det blir bara vitt!?! Tänkte att det kanse lägger sig under efter som den bara var en centimeter hög och provade med en kub, lika sidor. Den blev också vit. Varför? Undrar jag. Går det inte att anväda fotografier som är sparade i bmp. Eller är det ett annat förfarande som skall till.

Här är bilden. ....!..????...Det var konstigt. Den går inte att kopiera. I alla fall så går det inte att klistra in den. Vad kan det bero på?

Nåja...Jag hör av mig framöver. Har ni något om ovan undringar så hör av er. Det var kul att äntligen få in ett litet hus Trainz.

LokKalle

KAH
LokKalle besöker inte forumet just nu