Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-31, 21:19   #9
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2an Visa inlägg
Jo, jag undrarde ju lite hur det gick med j'an (J'amour) Glad att höra att det går framåt!
Den är på gång som Beta, jag och Korvtiger håller på med "finslipningen" just nu! Den kommer att få en vänsterstyrd Australhybrid-hytt (eg. en QR PB15-hytt som jag vänstervridit för svenska förhållanden). J-loket (liksom V3) har så mycket mer potential inbyggd att det vore synd om detta blev en slutversion! Problemet är att "stackars" Svenolov som är den ende som kan skripta dessa lok, just nu är väldigt överbelastad med annat. Svenolovs intention är att göra ett universellt skript (msCabin) som går att tillämpa på alla lok och motorvagnar och om han lyckas med det så har vi en enormt bred plattform att stå på framöver. Du liksom jag måste ha tålamod med detta! Men både J-loket och V3 (som är ännu "häftigare") kommer som Beta snart utan "msCabin" men full körbara i CAB-mode.

Jag kan avslöja att V3 kommer att vagga och gunga precis som orginalet och ha ett motorljud som kan skrämma ett vildsvin och dessutom öppningsbara motorluckor, dörrar och fönster samt en fungernade hytt. "you wait and see!".

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat