Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-13, 12:25   #12
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av citrohn Visa inlägg
Sifferkombinationer etc till STW:s material har jag koll på, det är inte problemet. Eftersom jag är en långsam byggare som bara sitter en stund då tid finns innebär det att samma rutt sparats om massor av gånger allt eftersom bygget fortskridit och jag tvingats resa mig från stolen och ta tag i vardagen igen. Det som stör är att helt plötsligt när jag för 235:e gången ska ladda upp mitt bygge så är filen inte längre korrekt. Ändbitarna på perrongerna som är av typen kurvbit har blivit två, en vänd åt varje håll. Hur gick det till?
De animerade växlarna och korsningsväxlarna som är av polskt ursprung syns inte längre och är röda i objects-listan. De funkade utmärkt tidigare men nu säger helt plötsligt CM: Warning: 'alls' is not a valid value for tag 'category-era'. This tag is now empty and a new value must be selected.
Warning: Tag 'icon0' in the container 'buildable' is obsolete.
Error: The Tag 'junction-type' is not permitted within a container of type 'buildable'.
Varför det då?
Även växlarna av STW:s animerade fabrikat är "nakna" Även här är alla siffror och dylikt korrekt ifyllda och har alltid fungerat innan.
Det sista jag gjorde innan det havererade var att ladda upp en cdp till det nya mg-loket men om det hänger ihop har jag ingen aning om. Jag har ju läst hur nöjda alla andra på forumet är över hur bra det fungerar.
Vad göra?
Det kan väl inte vara så larvigt enkelt, att du egentligen har öppnat upp fel session eller sparat fel och skrivit över den föregående. Där allt har legat sparat eller är det bara jag själv, som brukar klanta till det emellanåt.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg bengolle_20101113_0052.jpg (106.5 KB, 130 visningar)
Filtyp: jpg bengolle_20101113_0053.jpg (52.9 KB, 130 visningar)