Citat:
Ursprungligen postat av citrohn
Ekankal: Alltså, jag vet att du har rätt, jag menar inte att bara klaga men det är så frustrerande att det blir som det blivit....
Att byta till en annan simulator är inget alternativ eftersom att den största anledningen till att jag håller på med detta över huvud taget är att man får tillgång till det material som du och dina kollegor skapar.
Jag vill verkligen lära mig och fortsätta skapa... Kan du eller någon annan som har så pass stora kunskaper i spelet som du uppenbarligen har upplysa mig om vad det är som går snett är jag er evigt tacksamma, tro mig. Just nu är det bara så att jag inte vet var jag ska leta. Är det spelet eller datorn som är källan till felet? Som jag sa tidigare så är det inte bara min senaste save som är konstigt utan alla. Alltså, sparade filer som fungerat felfritt vid uppladdning massor av gånger tidigare har helt plötsligt blivit skadade. Vad tror ni? Videoinställningar, grafikkort, komponenter som försvunnit??? Jag har ingen aning...
MYCKET tacksam för svar.
Deppig Citrohn
|
Hej du

.
Vill bara klargöra till att börja med, att jag menar inget illa med mitt inlägg.
Om det lät lite giftigt, beror det kanske på att det till vissa delar var lite gliringar

till Hawk, som tipsar på dom "genialiska" lösningarna att kasta Trainz i papperskorgen, eller att gå över till RW.
Tyvärr så har jag ingen patentlösning på vad det är som har hänt/händer med ditt Trainz, eftersom jag inte har hört någon som råkat ut för allt det du beskriver på en och samma gång.
Verkar inte som det är något "vanligt" fel, det närmaste jag kan gämföra med, är när min bredbandsanslutng kråglade för en tid sedan (kopplade ned utan förvarning, och utan synbar anledning [det hade med yttre källor att göra dessutom]).
Om det hände när jag hade spelet igång, så gick det inte att stänga ner, annat än via aktivitetshanteraren.
När jag sen startade upp det nästa gång, så startade database repair först, och när den väl var genomförd, och jag kunde börja spela igen, så hade mängder med "Sessions" försvunnit (tack och lov inga banor), och sedan hade mängder av objekt fått "Author unknown" med nya kuidnr -2:XXXXX om man kollade i CM (Content").
Kan lova att det tog tid innan jag kom på vad som hade hänt, och vad som var upphovet.
Ett standardtips, är att gå igenom och kolla, så att du har alla dom senaste drivrutinerna inst. på din dator, framför allt till grafikkortet.
Annars så ligger väl en total ominstall. närmast till hands att rekomendera, om ingen annan känner igen sej i det du beskriver.
I.s.f, om du är osäker på hur du går till väga, för att spara allt material som du har inst, banor du har byggt, mm, så använd gärna sökfunktionen, finns massor med frågor och svar redan i det ämnet.
Annars får du fråga här i tråden, så hjälper vi dej med det

.