Visa ett inlägg
Gammal 2002-11-26, 01:17   #16
Rc1166
Niträknare & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Tjabba Bengan,

Blev lite undrande av ditt inlägg, vad är det du vill ha? bilder av H0 modeller??

Först vill jag säga att mina relationer med Jan Wallin (JECO och MJ-Hobbyexperten) är endast som nöjd kund sedan många år då jag hittade honom i en liten källare på min väg till Thors Hobby på söder i Stockholm.

Vad gäller modellbilder så är det min erfarenhet att ALLA modeller är kompromisser och att om man ska bygga en ny modell så ska man inte titta på gamla. Jag har sett sorgliga resultat av hur det kan gå!! Värsta är väl ett tyskt lok till MSTS som helt bygger på en gammal LIMA modell som inte var särskilt lik förebilden.
Om du absolut vill ha bilder av DM3 i modell kan jag nog inte hjälpa dig denna sida om nyår då min UGJ kåpa med Brimalmchassie inte är färdig.

Någon föreslog en "önskelista" av lok och vagntyper. En bra idé men var beredd på att det kan ta tid att hitta bra underlag och inte bara en bild på något "nästan likt".

Låt oss inte gå i den fällan som många trillade i när train-sims var nytt och det räckte med att måla hjulen på ett tyskt ånglok svarta och sätta dit en metkrok för att det skulle bli ett "svenskt" lok.

Se det så här: Trainz (och kanske även MSTS) kommer att finnas i många år till och ingen blir lycklig över ett hastverk till modell.

Det finns många på detta forum som skriker "nu nu nu" när någon visar en alfa eller en beta, men var beredda på att det kan ta tid, månader innan alla delar faller på plats och skaparen är nöjd med sitt jobb.

Ett litet tillägg: Jag har själv inte gjort något till Trainz eller MSTS så det är ingen idé ni letar efter något att klaga på )))

Kenny

Edited by - Rc1166 on 26 November 2002 01:18:23
Rc1166 besöker inte forumet just nu