Ladda upp object till DLS?
Detta är främst riktat till er andra som skapar egna object eller ommålningar till Trainz.
Jag har funderat lite granna fram och tillbaka på hur jag skall distribuera det jag skapar till Trainz. Nu har jag landat i att jag kommer att ladda upp objecten till DLS och försöka övertyga andra om att göra det samma.
Orsakerna för att göra så är väldigt pragmatiska, orsakerna att inte göra det är mera politiska och handlar om att det ger mera makt till auran att ta ut pengar för access till vårat fria innehåll, å andra sidan kan vi lägga upp det på andra stället paralellt om de börjar ägna sig åt utpressning.
Avgörandet för min del beror i princip på följande.
- Det kommande multiplayerstödet kommer att kräva content från DLS. Jag tror att multiplayer kommer att bli den stora grejen för trainz om Auran lyckas få till det någorlunda.
- Det blir möjligt att distribuera även lite mera complexa rutter mellan spelare om man ser till att alla object som behövs finns på DLS. Med beroenden bör det fungear mer eller mindre automatiskt.
- Det blir lättare för nya spelare att komma in och få tag i svenskt material utan att lyckas hitta hit och gräva igenom flera år av forumpostningar.
Hur ser ni andra på det här, efterssom jag går den här vägen och tänker försöka bygga en rutt baserad bara på content som finns på DLS så skulle jag naturligtvis uppskatta om även ni andra resonerade likadant och gjorde erat material tillgängligt den vägen.
Låt oss ta en diskussion här och väga för och nackdelar, själv tror jag att jag har hittat en ståndpunkt som passar mig.
Senast redigerad av bear den 2010-12-03 klockan 10:12.
|