Citat:
Ursprungligen postat av svenolov
Lennart, det ena utesluter ju inte det andra. Jag tycker att samarbete över gränserna är bra, utan att ha satt mig in i vad Multiplayer-conceptet innebär.
Vi ska inte slå ner på bear's ide med en "riktig svensk bana" med svenskt material som vi kan dela på. Egoistisk tanke från min sida kanske, men jag har alltid önskat mig en svensk bana eftersom jag inte kan bygga landskap själv (har inte dom talangerna).
Vi kan kanske dela med oss i någon annan form?
|
Exact vad multiplayer innebär är ju inte helt klart, men det får vi ju se om inte annat när betan kommer i Januari.
Även om vi inte kommer dit hän att det går att bygga en bana med allt innehåll på DLS så kanske man kan få till en med rimliga mängder från annat håll, och det hade nog varit målet om inte Multiplayerdiskussionen hade kommit emellan.
Saken är ju den att det är ett litet helsike att distribuera en bana om 7000 objekt skall hämtas ifrån olika sidor på nätet. Ett begränsat antal kan man kanske hantera på det sättet.
Det finns en del object som projektet står och faller med tillexempel Voyotas polska tallar. Jag har försökt komma i kontakt med honom om möjligheten att få upp dem på DLS, men vi får väll se hur det går.