Citat:
Ursprungligen postat av ekankal
Rent allmänt, vad det gäller att ladda upp objekt på DLS, eller här på forumet, tycker jag personligen nog att forumet är viktigast.
Det som är problemet med det, är att det totalt saknas någon form av ordning och reda, med olika kategorier att söka i, osv.
Detsamma gäller då såklart även när man laddar upp något.
Vore verkligen något för dom ansvariga att ta tag i, det finns ju t.o.m folk som har erbjudit sej att hjälpa till med sortering osv (och faktiskt någon som har påbörjat det med en grovsortering, om jag inte minns fel).
...
|
Rent allmänt... när det gäller vårt forum så får vi själva stå för ordningen och redan. Jag, bara en stackars moderator, har inte så stora möjligheter att lägga upp något liknande som DLS, med sökfunktioner och så vidare. Det enda jag kan göra är att flytta och sortera inläggen som har hamnat fel. Jag kan också redigera och ta bort inlägg, men det är allt.
Sortering?, är svårt att göra i efterhand med nuvarande struktur och ett arbetssätt som är mycket tidsödande.
Bra är,
bra rubriker i rätt forum och att man inte ska vara rädd för att öppna en
ny tråd om det blir "off topic". Annars tycker jag att sökfunktionen är ok, men det är alldeles för få som använder den, och i slutändan blir det oordning när samma fråga/svar finns på tio olika ställen.
Nu blev det lite off topic igen, åter till ämnet.
Senare i ditt inlägg skriver du om Aurans nya filosofi, och där håller jag med dig. Det skulle kännas mycket bättre om vi hade full kontroll själva, och det har vi ju... om vi tänker efter.