Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-04, 09:00   #10
bear
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Jag behövde bara läsa första länken så inser jag att det endast måste finnas EN server som är ansluten till funktionen. Samtidigt så måste det finnas ETT gemensamt ställe där alla saker finns.

Klart! Om vi vill ha denna funktion med svenska saker, så måste vi krypa till korset. Och det är väl inte bara det? Till att börja med så är det bara INBYGGDA tillbehör som kommer att fungera. Och vem bestämmer sen vad som får ingå i Multiplayer, av det som laddas upp till DLS?
Jag rekomenderar att du läser hela tråden och inte bara första inlägget, vi hade en ganska lång diskussion i den tråden bland annat svarar chris så här på en direkt fråga ifrån mig:
And another question for Chris, will there be any specific requirements for objects to work in multiplayer or will existing rolling stock and scenery work?

Assuming that the content and all necessary dependencies are either built-in or available on the DLS, then most rolling stock and scenery should "just work". It's feasible that someone could write a script which works in single-player but breaks in multi-player, but that would be a specific fault in that content, not a general problem.

kind regards,

chris
Hela tråden hittar ni här: http://forums.auran.com/trainz/showthread.php?t=65017

Min gissning utifrån detta är att Builtin only kommer att gälla hela eller delar av betatestningen.

Det som återstår att se är ju exact vad multiplayer innebär, den allmänna förhoppningen verkar vara att det skall fungera exact som idag, men att fordonens positioner speglas mellan spelarna och att man själv kan välja vilka man vill bjuda in.

Risken är ju dock att Auran lyckas göra någon twist på det, mest troligt faller för frestelsen att närma sig arkadspelens värld. De verkar dock inte vara så talföra där så vi får väll se vad som händer i betan.
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat