Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-04, 09:25   #18
bear
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Nu ska man väl inte dra ner rullgardinen helt, men i dom sista "mötena" jag har "suttit i", med Janne, så har han klargjort ganska tydligt, att han helt laggt ner allt som har med Trainz och tågsimmulatorer att göra.
Men det kostar ju inget att fråga i.a.f .
Allvarligt talat så tror jag att det är en dålig lösning. Det blir inget skillnad att hämta ner därifrån eller här på forumet. Fördelen med forumet är att det är lätt att ladda upp och låg tröskel för nya modellbyggare att komma igång, hade det inte varit det så hade jag nog inte byggt modeller idag. Vad gäller sökningen på forumet så har den bara ett problem det går inte att söka på ord med 3 eller färre bokstäver, och gissa hur långt ett littera vanligen är.....

En fundering man kan ha är att om vi lämnar forumet som enda distributionsplatform, kommer då antalet aktiva användare på forumet att minska, många kanske kommer hit första gången just för att hitta svenskt material till trainz.

Jag tror att många här lite granna missar poängen här när de hela tiden fokuserar på hur man söker och hittar enskilda object, det är inte det som är problemet det fungerar nämligen bra idag.

Det jag var ute efter när jag startade den här tråden var bättre integration med spelet. Auran har byggt in stöd för att hantera dependencies och uppdateringar av object direkt inifrån spelet. Tänk vore det inte bekvämt att direkt i CDP kunna söka fram X7 och sedan klicka okej. Automatiskt får man då ner script i rätt version och allt annat som behövs.

Jag kan idag inte gå till en kompis som är aktiv i museiejärnvägsvärlden, eller bygger modelljärnväg och säga köp det här spelet, följ anvisningarna och hämta ned en rutt som heter så här sedan är det bara att köra, det skulle antagligen ta dagar att hjälpa en ny användare igång och då har de antagligen redan tröttnat.

Det är sant att detta kanske kräver att man har en firstclass ticket för att det skall fungera bra, men vi behöver ju inte lägga upp saker bara på DLS om vi inte vill.

Det som verkar vara största oron på Aurans eget forum är att man ger Auran rätt att använda objecten även i andra produkter när man laddar upp dem till DLS. Jag lägger ner mycket tid på att skapa object och vill precis som Ekan att så många som möjligt skall få tillgång till dem, kanske med en förhoppning att några procent av mottagarna själva skall komma igång och skapa material. Därför ser jag inget problem med att mina object kanske dyker upp i andra samanhang, kanske på en iPad eller samlings DVD.
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat