Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-04, 12:19   #21
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Om vi nu skall ladda upp till DLS, betyder det att vi måste ändra alla username till engelska?
Har tittat på uppladdningen i CM3 och det klarar den galant bara man har en "thumbnail container" med en bild på 240x180 px.
Hur kommer MP att hantera texturegroups?
Kommer STL-skripten att fungera i MP?

Hur förbereder vi oss bäst för MP över huvud taget?
Nej det går tekniskt bra med svenska namn, om man vill vara snäll mot folk i andra delar av världen är en helt annan fråga. Det finns mycket object med tillexempel östeuropeiska namn även på DLS.

Jo uppladdningen fungerar smidigt, dock tror jag alla uppskattar om man lägger några minuter och ser till att klasificeringen blir rätt.

Vad gäller MP delarna så får vi nog ge oss till tåls och se vad som kommer ifrån Auran, om inte annat borde det klarna när beta versionen kommer ut Januari nästa år. Som jag förstår Chris så kommer i princip allt som fungerar idag att fungera även där men den som lever får se.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat