Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-09, 01:58   #38
Mawkish
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Standard

Dags för en liten uppdatering och några frågor till de kunniga

Skuggmodellen är klar, den blir tämligen odetaljerad för att snåla lite med polygonerna.
Vagnsnummer skrivs ut på littera-plåten(hur kan något så enkelt trassla en hel dag?) i serie 825 6 000 -> 825 6098 tex. 4274SJ8256015-3. Borde jag skippa att ta med delen 4274SJ i numret och ha den delen med på plåttexturen i stället och bara köra med UIC numret dynamiskt eller är det ok att ha med fullständiga numret med texten SJ?
Innanmäte och animation av dörren är klar(puh detta var en utmaning för en nybörjare :/) men fortfarande otestad i RW och frågan är hur denna styrs i RW? För personvagnar finns animationer för höger resp. vänster sida går dessa att utnyttja för godsvagnar med eller är dom kopplade till peronger med människor på? Om inte hur känner RW av vilken sida av vagnen som ska öppnas vid lastning och lossning om det ens går att styra på det sättet?

Om nu detta animationskaos går att lösa så ska det finnas en beta i början på nästa vecka så att jag får hjälp att hitta de fel som jag blivit hemmablind för

Ett stycke bild en bit in i animationen och en kort avi fil på media fire för dom som är intresserade av att se hela animationen http://www.mediafire.com/?29iirsvloxll3h6
Bifogade bilder
Filtyp: jpg ibblps-v_10.jpg (197.9 KB, 105 visningar)