Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-23, 12:09   #2
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Det har förekommit viss oro om huruvida man skulle hinna lasta alla timmervagnarna som har kommit i trafik och få iväg dem före hjulafton så att personalen kan gå på ordentlig Julledighet.

Från verkstaden kommer nu lungande besked, man har färdigställt ett antal hjullastare med höglyftsagregat, och så länge inte lastspåret har kontaktledning bör lastning och lossning nu gå i ett nafs.

Tänk på att detta på sin tid var ganska stora och dyra maskiner. Det är alltså inte något man hittar på en lastplats i skogen utan på timmerterminaler där omlastning sker mellan bil och järnväg eller på pappersbrukens och sågverkens virkesmottagningar.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg progress.jpg (140.5 KB, 656 visningar)
Bifogade filer
Filtyp: cdp lm1641-highlift.cdp (2.91 MB, 203 visningar)
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat