Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-26, 13:58   #7
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Bear, du har också bra frågor och synpunkter, som vanligt.

Kravet jag ställde på AP var att den skulle kunna ersätta alla nuvarande AI-kommondon och att den skulle kunna användas generellt till alla lok utan specalknep. Det kravet har jag uppnått med grundversionen, tror jag.

Den här testen är ingenting annat än en test att ovanstående krav håller. Testen omfattas av hur AP kör och backar, autopath funktion, samt funktionen autopilot/manuell förare. AP ska i nuläget endast ses som en mer avancerad "Navigate To..."

Autopath har sina begränsningar och är avsedd endast för växling kortare sträckor. När det gäller övriga tågvägar och blocksträckor så måste dom definitionerna ingå i klarerarens order.

Jag säger det igen. AP kommer att kunna snappa upp mycket mer automatiskt från signalsystem, klarerare och lok. Men den får aldrig bli beroende av detta.

I ett senare skede kommer den alltså att kunna kommunicera med tkl, och utföra dennes order.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2010-12-26 klockan 14:04.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat