Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-15, 00:05   #23
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
En i sammanhanget intresant iaktagelse. SMV Drivax, alltså skogsmaskinen har blivit nedladdad 58 gånger här på forumet och 827 ifrån dls. Detta utan att ha nämnt något alls om att grejerna finns på Aurans forum. För de andra objecten jag har laggt upp verkar det ligga mellan fem och tio gånger fler nedladdningar ifrån dls. Men jag tycker mig också se en tendens att ju mera svenskt ett object är ju mindre nedladdningar blir det på DLS.

Just skogs och anläggningsmaskiner av lite äldre snitt är ju något som har saknats till trainz överhuvud taget så där verkar det bli lite extra mycket nedladdningar också.
Kollade av ren nyfikenhet på DLS, på några av grejorna från din "tomte-lista" som jag har lagt upp där, bl.a "Rals m spik".
Har laddats ner (nästan) lika många gånger på 2 dagar (trots mina fantastiska svengelska, eller vad det nu är, namn ), som det har gjorts här på forumet sen jag laddade upp det hit för snart 1 år sedan.
Man kanske ska ta å tänka över det lite grand.

Och det där med nödvändigheten av engelska namn på grejorna (som Lan funderade på), det är nog inte lika viktigt (även om det underlättar), som en bra thumbnail (och rätt categori för den som söker).

Som sagt, bara en ren iaktagelse här oxå .