Ämne: Pisstråden
Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-27, 16:04   #677
Mikey
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Standard

De så kallade bussarna som kör mig till skolan var dag är ju inte åkbara för fem öre.

Nu på vintern är det konstant isbana genom hela bussarna på golvet, och alltid frost på insidan av alla fönster. Stolarna är alltid fuktiga och temperaturen är densamma som utomhus. Varenda dag jag åker till och från skolan får jag sitta inklämd mellan stolarna (kan man kalla två bitar plywood och lite tygslamsor för det?) och huttra och frysa under hela resorna. Element finns, men har aldrig någonsin varit igång.

I morse var det som vanligt, förutom att bakdörren var krockad så det var en glipa på en decimeter där det vällde in kalluft. Som vanligt blåser det även in genom dragspelet och hålen i taket. Detta gäller en enda modell av bussar, som tyvärr är den vanligaste där jag bor. Alla andra bussar är som man förväntar sig att dom ska vara. Normala stadsbuss-stolar med en normal temperatur. I eftermiddags blev det samma busstyp. Jag satte mig på en stol som sedan visade sig sakna stoppning. Det var en bit plywood med en pålimmad tygslamsa som jag fick sitta på. Även en lucka i golvet in till motorutrymmet stod på glänt, så det gick inte att ha en normal konversation heller.

Jag mailade bussföretaget som kör för några dagar sedan och berättade i detalj allt som är fel och att det måste åtgärdas innan någon blir skadad. Det ska inte vara på det här viset med isbanor inne i bussen och stora hål i karossen och inga radiatorer som värmer.
Svaret löd: "Du kan inte förvänta dig samma innetemperatur året runt. Vi gör regelbundna tester och inget är fel. Om du har andra frågor får du maila Scanias kundtjänst." Dom skrev absolut ingenting om inredningen (eller det som inte finns av den). Detta känns ju verkligen seriöst av företaget...