Citat:
Ursprungligen postat av bear
Jag har en massa ideer, men har inte riktigt koll på tidshorisonten. Planen är att försöka åtminstonde några med fototexturer till banan som jag håller på med och i så fall lär jag göra om en mappning utan spegling. Sedan har jag en fundering om att göra påbyggnaderna som separata object så att man i config kan välja påbyggnad till respektive fordon, på så sätt så slipper man göra så många varianter av varje chassi. Nackdelen är att måtten på fordonen inte kommer att bli exakta om man skall kunna använda samma påbyggnad. Vad tror ni andra om den iden?
Om du är interesserad av ommappade lastbilar så kan jag återkomma i/efter helgen med om jag har haft tid att sitta med det eller inte. Det är ju lite synd att lägga tid på ommålningar på den befintliga mappningen som väll är ganska långt ifrån perfekt.
Föresten, skulle du kunna tänka dig att ladda upp personbilarna ifall jag skickar över de fixade versionerna, då slipper jag nämligen byta till mitt kuidnummer på alla, det är ju några stycken. Egentligen borde jag fixa färdigt texturproblemen också innan de laddas upp, syns tillexempel på huvarna på post, sj och telia duetter med svart huv, problemet är att det behövs lite mera svart färg runt huven. Ett liknande problem finns i fronten på saab kombin.
|
Tänkte på det här med lastbilarna, om det ev är ommappning mm, på G, tänkte du fixa timmerlasten på timmerbilarna/släpen oxå (typ aaa timmert.)?
Vore kul om man kunde måla upp några ekipage med div äkta skogsbolags-loggor och färger på oxå (och inte bara Bröd. Bäver

).
Lät intressant med valbara påbyggnader oxå, om det bara är genomförbart vad det gäller måtten.