Tycker det är dåligt av N3V att göra så! När de fortfarande hette Auran var de ett företag som brydde sig om sina kunder/användare även efter man köpt produkten.
Känns ju som att de mer och mer utnyttjar vårt intresse för trainz. Får ständigt "voucher codes" från dem för att lockas att köpa TS2010, inte för att jag har nåt emot den versionen,
men jag köper ju ändå en ny produkt och de går ju inte direkt back på det iaf.
Sen är det DLS. Nu har de "förbättrat" den servicen, möjligtvis för de som har FTC, men en annan som bara laddar ner enstaka grejer nån gång ibland och nu knappt inte kommer åt DLS alls är det ganska irriterande.
Har faktiskt funderat på o skaffa FTC bara för att kunna ladda ner från DLS, men då har ju N3V "vunnit"!
Sen är det tramset med att ta bort gammal content från DLS för att kvalitén ska upprätthållas eller vad nu tanken bakom det är (rätta mig om jag har fel),
varför har man då skapat ett spel som till större delen baseras på innehåll från tredjeparts kreatörer? Det som händer nu är ju att upphovsmännen laddar upp det gamla igen.
Så det är alltså bättre kvalité på ett objekt som är nyuppladdat än samma som redan fanns på DLS enligt N3V?
Jag har inget emot förbättringar eller förändringar för den delen, men när det är uppenbart att syftet med "förbättringen" är att tjäna mer pengar på sina användare och begränsa deras handlingsutrymme tycker jag inte är ok!