Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-06, 17:52   #6
Håkan Zaar
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Sundsvall
Inlägg: 25
Standard Så imponerad så det är inte sant !

Mot bakgrund att de flesta av er som knåpar på modeller till Trainz gör detta på er fritid så är det otroligt att se vad ni lyckas plocka fram och på kort tid.

Nu fick man dessvärre inte uppleva Of-loken och inte heller Pb-loken, men detta till trots så har just Of-loken kommit att bli lite av favoriter.

När man ser med vilken rasande fart modellerna ser dagens ljus så är det inte utan att man drar sig till minnes Sundsvalls lokstation en kall vinternatt med minus 25 grader. Lokförare Olle H klättrar upp i Du2 447. Efter en stund hörs ljud från lokhytten och strax därefter smyger bågen upp och når tråden med ett "sprak".
Huvudbrytaren slås till och kompressorn går igång.

När han fått upp bromstrycket lossar han bromsen och kopplar sakta upp första körläget och ljusblixten från kontaktorstativet lyser upp hela stallområdet. Nästa körläge, ny blixt vid uppkopplingen och loket rullar sakta iväg ut mot godsbangården och försvinner....det gör också ljuden, men blixtarna syns ända längst bort på bangården medan han kopplar loket till sitt godståg mot Gävle.

Tänk om man kunder återskapa den känslan och den miljön.

Simulatorerna idag är så bra och modellerna börjar bli så verklighetstrogna både visuellt och ljudmässigt så att det är otroligt. Det enda man kan tycka är lite synd är att merparten av loken är i leveransutförande eller allt för rena.
Ett rent D-lok eller Of-lok såg man nog inte ofta annat än de närmaste veckorna efter revisioner.

Man önskar att man hade tid att bidra med något annat än ett stort tack för dessa alster, men ni får hålla till godo med det.

- Tack !

/Håkan
Håkan Zaar besöker inte forumet just nu   Svara med citat