Citat:
Ursprungligen postat av KMW
Håller inte med om det då den krassa verkligheten med räkningar som ska betalas hade inneburit att man fått lägga ned alltihop ifall man inte hade gjort add-ons.
Företaget måste få in pengar för att kunna hålla på så det är bara att acceptera att de gör add-ons.
Sedan håller jag med om att de gärna kunde ha gjort något för kontinentala Europa också och inte bara UK & US.
/æ
|
O ja, håller med 120%, det jag syftar på är att jag själv skulle mycket gärna betala för uppdateringar och verkligen för nya utgåvor. Självklart måste en utvecklare ha in pengar för att inte bara överleva, utan även utveckla sig. Rimligtvis skulle en sådan affärsplan där man mer tydligt tar betalt för sin kärnprogramvara få avsättning från betydligt fler köpare på den internationella arenan än vad brittiska modeller gör. Även den delen blir ju mättad så småningom, då det dels blir många redan byggda av RW själva och dels faktiskt kommer fram modeller från andra håll. Då gäller det att fundera på hur man ska få in tillräckligt med pengar i verksamheten...
Min ståndpunkt är att dom är dom enda som kan utveckla sin egen programvara. Makalöst att inte ta betalt för det, på en marknad där dom inte har konkurrens. Modeller kan vem som helst göra, varför ska man konkurrera på det området då?
Har inga problem med att ett tågsim-företag tjänar pengar, tvärtom. Tjänar dom bra blir det roligt för dom att gå till jobbet och då utvecklas kärnprogramvara väl... I min ideala värld är det i alla fall så...