Jag tror att den som tänkte spränga IKEA är en f.d. arbetare där. Dom behandlar personalen som skit. Jag vet för jag har jobbat där ett tag. Nästan alla är behovare och nästan alla klagar (även cheferna!). Som behovare har man igentligen bara skyldigheter till företaget och måste komma när dom behöver en. Kommer man inte blir man utbytt.
Så man får sitta hemma och vänta på att telefonen ska ringa. Ingenting kan du planera för du vet aldrig när dom ska ringa och du ska iväg och jobba. Personal omsättningen måste dom ha rekord på (ingen som har lust att vara där länge kan jag gissa?).
Medans jag var där kom högsta hönset (ni vet vem!) och höll tal för personalen. Bl.a. tog han upp varför personalen var tvungen att ha så låga löner m.m. Igentligen skulle det vara en ära att han hälsa på och höll möte (han hälsar bara på varje varuhus med c:a 10 års mellanrum). Men jag var bara ännu mer arg efter mötet.
Det jag skrivit är bara fakta, men om ni tycker detta är ett påhopp så får ni ta bort detta inlägg och glömma att ni läst det!
http://pirpen.cjb.net/