Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-01, 23:29   #8
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Bra Svenolov. Just därför har Benkegbg och jag dagligen under drygt ett kvarts år ägnat oss åt att ta fram en ny version av ”Realistiska landskap…”. Vi såg och ser möjligheterna att genom en s k DEM-karta bygga framtidens Trainz-banor. Bengan har visat vägen genom sin fantastiska rutt från Luleå upp i fjällvärlden.
...
Nisse
Jag vet att det byggs med ambitionen "realistiska landskap" och det är inte små projekt. Det är bra att det finns personer som orkar genomföra sådant. Men för att inte tappa tråden så vill jag än en gång peka på det jag menade i första inlägget. Det kan handla om ett spår som har en sträcka av någon kilometer, eller bara 100 meter, eller ens det. Det finns höjdskillnader hela tiden.

Ett exempel från verkligheten. Man sätter sig i ett tåg som avgår från Stockholm C norrut. När man passerar Karlberg har man förflyttat sig även i höjdled flera meter upp och ner, även fast man som passagerare inte har upplevt det så. Kan tyckas plant, men det är långt ifrån plant.

Not. För er som inte vet, så ligger Karlberg bara någon/några kilometer bort från Stockholm C.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat