Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-02, 01:16   #12
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Kanske ska tilläggas, att även om man bygger "verkligt", dvs en rutt/bana som har REALISTISKA stigningar/sänkningar (räknat i promille), så är det oftast inget som SYNS nämvärt mycket, varken när man kör, eller visar bilder på sådana partier.
Däremot MÄRKS dom destomer, när man kör t.ex ett godståg, som har ett skapligt gäng vagnar i kroken, i Cab-läge.
Och personligen vill jag kunna köra tågen så REALISTISKT som möjligt, det vill säga, varken i en "berg- och dalbana", eller på en "platt pannkaka".

Men det är mina åsikter å tankar det, och dom delas säkert inte av alla .

Ett tips till dom som vill se, och lära sej, hur man bygger järnväg uppför höga, långa, stigningar (som dessutom går att köra på ett mycket realistiskt vis, dvs dä' ä INTE bär å åk, man måste tänka, å planera för att ta sej upp, och även ner, så att det inte skenar åt h..vete), är att ladda ner rutten "The Loops" från DLS.
Bra att du tar upp vad som inte syns eller känns nämnvärt. Men kännslan finns (eller fanns en gång i tiden) där ändå. Och jag menar naturligtvis inte berg-o-dal bana. Jag skulle kunna visa många bilder från trainzvärlden av platthet, på vad som inte ens är genomförbart idag med dagens teknik. Men jag vill varken vara elak eller trampa någon på tårna. Jag kan bara länka till bilder från verkligheten på vad jag menar. Berg-O-Dal eller Dal-O-Berg. Bild 1 visar en ganska vanlig utförsbacke och bild två visar hur det ofta såg ut när jag var ung.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2011-03-02 klockan 01:30.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat