Tjusigt baloo (blir nog ett par repor med USA-tåg, och Jointed Rails nya, fina containervagnar sen, man blir inspirerad när man ser dina bilder


).
Blir stora kontraster mot det som man har rammlat in på nu ett tag, smalspår.
Och på tal om stigningar (har verkligen hammnat på tapeten), så blir väl dom lite "smalare och mindre" oxå



.
Skämt åsido, så tycker jag att det är pillrigast att få till små, korta partier med lite kupering, så att det blir både "snyggt", och att det ska synas lite.
Ett exempel på det, är dom här bilderna från "Skevdö Järnväg", och stationen Pärstorp.
Vet inte om det framgår så tydligt på bilderna (det är nästan svårast av allt, att "fånga" det på bild), men hela den gammla stationen (spårområdet) ligger i en LITEN sänka, och när banan nu åter togs i drift, å rustades upp, så gjorde man (av kostnadsskäl) inte så mycket åt det, mer än att "jämna ut" huvudspåret (det som går närmast stationshuset).
Nu har det emellertid visat sej, att även den gammla lastplatsen kommit till användning igen, för timmertransporter (som tur var [den här gången] så revs magasinshusen för flera herrans år sen, annars hade dom varit ivägen nu).
Men man har bara förstärkt mötesspåret, och inte gjort något alls åt "lastplats"-spåret, så dom har kvar sina karaktäristiska "ojämnheter".
Antar att det är lite av det som Svenolov menar med känsla (åtminnstånne gör jag det), när man ser ett tåg komma in i sakta mak, lite lätt "gungande å svajande", på en lite "bonnig" station som den här


.