Tackar för det Stina, ska kolla länken, jag däremot bygger lite i taget provkör och testar och sen bygger jag vidare - kanske på samma plats eller en helt annan plats, projektet är hela tiden detsamma då jag har satt ihop 3 olika projekt.
Man tar lite i taget, nu har det blivit väldigt mycket spårarbete, men om du ser vad jag gjorde då jag var nykompling här så byggdes ett litet samhälle, sen bröt PS2010 ihop totalt och det vart en ominstallation.
-------------------------

------------------------------------
Nu har det blivit lite förändring, sprängde tidigare bort ett berg och klippte samtidigt spåren men har knytit ihop spåren igen, dock får man köra en omväg - anledningen till det är att det (snart) kommer bli blött om man försöker köra gamla vägen.....
Lokföraren Sören fick tack vare detta ett extra lok då han skulle gå iväg med posttåget med 15 vagnar, 71 km/h var ingen konst då man har dubbeldiesel.
Han passerade först Stenberget och strax därefter Stenbergsbyn som ligger på 11 m höjd över havet - lite lämpligt för tågtrafiken.
Därefter kommer han in på de gamla spåren där några lok står uppställda i väntan på behov - nu då det inte varit mycket trafik.
Resan vidare gick via Vallabyn där han även fick plocka upp en YB06 som fått problem med drivningen, motorn går som kanske syns men det går varken framåt eller bakåt med egen maskin.
Dagens bildfråga - som ni vet svaret på:
Funkar det med spår som korsar varandra?
Därefter provkörs en backe som sprängt upp men var extremt ojämn - dags att skicka ut lite maskiner på arbete och därefter sker ett missöde med urspårning, spåret går uppför en brant backe men går längs med branten och inte upp på toppen av kullen.