I Trainz vet jag inte, det är väl bara Lokkalle som byggt 891mm material till Trainz. Men standarden var 780mm Räls Över Kant- center av hålet för stöt/draginrättningen. Längden mellan spets och buffertplåt varierade, beroende på vilken typ av buffert man använde, enkammar, tvåkammar, hästskobuffert och liknande. På bilden tycker jag mig kunna se en enkammarbuffert.
Sedan vad det gäller "pucklarna" eller domerna (kan bli lite fel om man pratar göteborska, dômerna, fast det är ju inte helt fel det heller egentligen...

) som det heter på fackspråk, så är den mellersta ångdom, det vill säga den man samlar alla ånga och tar till allt som det skall vara till. Den främre är en sanddom, där man har sand som leds i ett rör till framför det främsta drivhjulet, vilket användes för att få ökat grepp. Den bakre domen är den som kommit till sist, det också en sanddom, men den sanden läggs bakom drivhjulet, den används alltså till backgång. Detta var väldigt ovanligt på tenderlok, då dessa i regel alltid gick framlänges för att inte riskera att spåra ur den lätta tendern. På tanklok som kördes lika mycket i båda riktningarna hade man en sanddom, men med två rör till framför resp. bakom drivhjulen. Antagligen ansågs det av vikt att kunna dra tunga lass i backgång, troligtvis i slutet av lokets karriär då man inte hade tid/orkade vända henne och man bara drog tunga godståg.