Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-17, 11:34   #1
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard Lite 2010 AI hjälp och växelhjälp.

Jag försöker sätta upp några AI tåg men det fungerar inte. Kan ni ha några idéer för att få det att fungera?

Tåget med dubbla lok skall köra från punkt A till punkt C. Här mellan kommer då punkt B där tåget skall byta riktning. Jag låter då tåget köra fram till en bestämd "Track Marker" sedan lägger jag in en "Run Around". När tåget då väl kommer kör det farm till "Track Marker" kopplar loss vagnarna och fortsätter framåt tills det passerat lämplig växel. Men så fort tåget, de två loken, skall börja köra åt andra hållet byts fokus från det ena till det andra loket och samtidigt tappas alla kommande kommandon bort och loken blir stående där de är.

Så över till växlarna. Jag råkar tämligen ofta ut för att växlar går i baklås. De kan gå att lägga om en eller två gånger för att sedan helt upphöra att fungera. De fungerar då vare sig manuellt eller för AI. Jag använder mig av nedladdade banor och har märkt att växelväljaren inte ligger i den roterande cirkeln utan en bit utanför. Kan detta vara problemet?
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat