Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-18, 21:57   #57
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjornl Visa inlägg
Hej Vovven

Jag är ledsen men det hjälper mig inte. Jag har gjort just på det viset från början.

det är något fundamentalt jag missar och jag har gjort det sedan jag försökt med samma sak på Min dummymodell dvs. jag har kämpat med just detta i en månad nu.

En skiss i sidled som visar hur du satt ut dina dummys och atattchemt points för boggeys är vad som jag tro skulle kunna hjälpa mig förstå nu, snälla.

MVH / Björnl
Björnl,
boggier är en urgammal företeelse i Trainz.

Du måste döpa om xxxx.kin till anim.kin annars fungerar inte animationen,
vad dina dummies heter spelar ingen roll. I hierarkin är "roten", den vi kallar b.r.main den som sätts ut i a.bogX, den kan lika gärna heta b.r.boggi eller b.r.bertil !-).
Det är viktigt att du animerar bara dummies. och att allt har undergått "Reset X-form" innan!

Skickar med lite från V3-loket boggi som kanske hjälper?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg V3_boggi_gmax.jpg (233.4 KB, 114 visningar)
Filtyp: jpg V3_mapp.jpg (36.7 KB, 112 visningar)
Filtyp: jpg V3_boggi_config.jpg (89.1 KB, 114 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat