Kör linjen i driver, lyssna på 'växlingsljudet' när loket rullar genom växeln. Det hörs väldigt tydligt i TS 12 i alla fall. Det knirkar till ungefär som i verkligheten. om du hör samma ljud när du sedan är på linjen så kontrollerar du var du är och går in på suveyor på samma ställe.
Den splinsen som finns där gör du en 'move' på och då ser du att det finns två spår. Det lilla stickspåret tar du bort.
Om du lägger räls så klickr du en gång och sedan en andra gång till när du hittat punkten dit rälsen skall gå precis som vanligt. När du sedan lägger nästa rälsbit får du först klicka en tredje gång, då på sista splinsen och dra iväg nästa rälsbit till nästa ställe då du klickar fjärde gången för att släppa räslen där. Det gör ju alla när vi bygger.
Om du vill slippa detta håller du ned CTRL när du klickar andra gången och då fortsätter muspekaren att sitta fast i sista splinsen och du kna fortsätta. Det jag har för mig gick förut var att när du klickar andra gång så hoppar kameran fram så att du hela tiden följer med mälsen när du bygger den..... Har jag drömt detta eller hur får man fram detta?