Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-07, 18:14   #987
Remy
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 302
Skicka ett meddelande via MSN till Remy
Standard

Det er en finke som gir togvamre vis et lok ikke har togvamre agregat så bruker de en finke fant mer info på jernbane.net som jeg kopierer over

"Di3 er levert med togvarmeaggregat med motor type gm 12v-71-7000 og genrator type Nebb owek 182. Generatoytelse 180kw.

Men ikke alle DI3 fikk togvarme agregat når NSB fjernet dampvarmen.
Disse lokene ble brukt i godstog(som di3.602). Eller som lok nr 2 hvor det andre loket hadde togvarme, eller ved bruk av finke.
Når de kjørte med Fvde, hang de den bakerst i toget, hvor loket leverte til den første delen av togstammen, mens finka leverte til den bakerste delen av toget.


DI4 har en vekselretter for togvarme på 400kw. Disse tas fra fra motoren, som igjen gis redusert kraft på loket.
Når de trenger 3330hk til å dra toget eller det er kaldt henger de på Fde bak loket
( motsettning til Fvde som hang bakerst).
Av de 3 står 2 i Trondheim og 1 i reserve i Bodø"
håpper det gjorde deg noe klokere
__________________
MVH
Remy
Scania V8 og snute er likke sexy som Nohaben med snute
Remy besöker inte forumet just nu   Svara med citat