Citat:
Ursprungligen postat av ekankal
Bäste herr spyfrog, här får du några synpunkter på din senaste skapelse, Wij stn.
Eftersom det var lite av en beta, och sådana är väl till för att åtgärdas om man hittar något som kanske inte är 100%.
Nightmeshen (fönstren) "fladdra", och så har du missat lite, så att det lyser en "springa" bredvid fönstren (se bild 1), men det har du väl redan upptäckt skulle jag tro.
Sen tycker jag personligen att det är för skarpt, vitt ljus i fönstren (det är det i.o.f i nästan alla andras objekt oxå).
Ser lite naturligare ut om man dämpar ljuset, och duttar i lite mörka "fläckar" här å där i rutan (se bild 2).
Som jag brukar säga, ren vitfärg funkar inte i Trainz, det ser bara katastrofalt tokvit ut, oavsett på vilka objekt man anväder det på   .
Annars var det ett snyggt bygge  .
|
Högvälborne ekankal, varför så formell?
Tack så mycket för tipset om att fixa till texturen lite - skall fixa detta så fort som jag hinner. Din ommålning ser som vanligt väldigt snygg ut. Jag antar att du fick bort den vita kanten genom att helt enkelt öka på den svarta ramen runt?
Tack så mkt för berömmet också.
När det gäller fladdret - har du eller någon annan något tips på hur man fixar det? Jag är nämligen lite lost - hoppades att det bara var något på min dator men så är tydligen inte fallet. Jag provade med två olika metoder när jag la upp nightmeshen - först att lägga den alldeles tätt emot sidan på huset (så är det på kortsidorna) och sen att ha ett litet mellanrum (långsidan). Men det fladdrar i båda fallen så hur kan man lösa det?
Tips emottages tacksamt
//Mvh Mathias