Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-18, 19:12   #4
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Jag håller med om nu det stämmer. Tycker inte det var solklart hur skuggorna ska hanteras men det verkar som att grafikmotorn ska fixa det istället för att vi stackars utvecklare ska kämpa med skuggmodeller som för minsta lilla exploderar rakt i ansiktet på oss.
Från UKTS
Citat:
RSderek wrote:regarding trees.. watch this space.

Stencil shadows will go, my advice is not to bother making any more.
och från Railworks America
Citat:
lofts cast shadows.
the only things that don't are forward facing polygons like some of the foliage.This is because they rotate to face the camera and the shadows would look mighty strange! As the near trees are made up of lots of forward facing polygons I am now looking into creating some new 3d trees. the picture with the cow was my first attempt.
står inget specifikt att grafikmotorn genererar skuggor per automatik men det låter verkligen som det i vilket fall. Ställer väl champagnen på kylning en aning tills man får lite mer kött på benen
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat