Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-27, 09:12   #19
Egonrow
Medlem

Reg.datum: Jun 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
Jag tror det kan ha en inverkan vilket man använder. Själv kör jag med samma inställningar som du (DirectX). Min skärm blinkar ibland till och svartnar helt en sekund eller två för att sedan återkomma. Jag märker ingen större skillnad, men det tycks som att grafikkortet har letat och testat vilken skärmupplösning som faktiskt är aktivt. När jag använde OpenGL så fick jag inte dessa blinkningar, men grafikkortet säger att jag helst skall använda DirectX, speciellt om jag vill köra med 3D.
Hälsningar

Vid närmare inblick i de hela upptäckte jag att jag körde med "OpenGL", bytte till "DirectX" och vips så får jag samma resultat som du, skärmen blinkar till för att sedan svartna en till två sekunder och sedan komma tillbaka. Men nu ändras inte upplösningen i vart fall och de är ju positivt!!

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Observera att olika grafikkort ger olika prestanda i OpenGL eller DirectX - på min dator får jag över 25% bättre prestanda om jag kör Trainz i DirectX istället för OpenGL. Så det är verkligen värt att prova vilket som ger bäst prestanda.

Jo "DirectX" verkar fungera mycket bättre för mig ock, fastän det är lite små irriterande att behöva stanna upp och ta en sk. "2-sek. paus" var 10:e minut
Jag ska försöka komma till botten med att skärmen svartnar, perfektionist som är är ska allt vara perrfa!! hehe
Egonrow besöker inte forumet just nu   Svara med citat