Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog
Bengan, jag förstår din idé om att vi ska diskutera detta men jag vet i sjutton om det är bra iaf....
Det enda jag har sett av DLS diskussioner på N3Vs forum är att de urartar till rena krigen. Klarar vi av att hålla en högre nivå här? Som jag upplever det så har vi ett väldigt positivt och bra klimat på forumet idag. 
|
Där slog du huvudet på spiken spyfrog. När man är på det forumet och läser, inte bara om DLS. Utan även andra trådar, så blir man lite mörkrädd.
Men den nivån som finns på detta forumet, är bland dom bästa jag har varit med om. Så jag tror inte det blir några problem.
Tillbaka till ämnet.
Om en byggare väljer att ladda upp eller inte, sina alster på DLS. Är upp till den personen, tycker jag.
Som i svenolovs fall, förstår jag mycket väl att han tvekar. För som han skrev, vill han ha koll över administrationen. Och med tanke på hans arbete för att scripta signaler och annat är det nog ingen dum ide´. För det blir ju alltid ändringar efter ett stort arbete är släpt. Även då kanske dom som gjort själva signalen, behöver ändra något.
Sen att N3V tjänar pengar indirekt på tredje parts material via DLS. Det gäller väl då antingen att dom vill sälja en FCT, eller att dom nämner DLS i sin reklam för spelet. Som en uppsjö av objekt, gratis till spelet.
Det kan jag egentligen inte säga något om, eftersom jag tillhör dom som inte gör något till trainz. Utan uppskattar alla som har talangen och tiden till att göra alla godsaker som kommer fram

.
Om den personen sen väljer att lägga upp godsakerna på DLS eller inte är upp till han eller henne. Den som sen vill bygga en route till MP, får tänka på att använda saker som finns på DLS.
Själv tillhör jag den delen av Trainzare som har en FCT, och även har köpt saker från paywere tillverkare. Så några har säkert tjänat pengar på mig. Men det är jag själv som bestämmt mig för det. Dom som väljer att inte köpa något gör så. Vilken dom är i sin fulla rätt att göra.