Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-29, 20:17   #5
bjornl
Medlem

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Hej

Jag låg och övervägde om jag skulle våga starta en sådan här tråd inatt men nu ser jag att den är i full gång redan. Så jag får väl lägga min syn på saken till de övriga.

Hu vågar jag, nå här sträcker jag ut halsen…

Och vi är ju inte som diskussionerna i Aurans Trainz forum, vi är ju sansade tack och lov.

Emot DLS:

• Det är ganska knöligt att jobba med ibland (minst sagt)
• Skall du kunna använda det med någon större säkerhet måste du ha köpt en first class ticket.
• Hela deras komplex av webbplats(er) och DLS verkar ha växt fram ungefär så som en medeltida stad. Utan någon ordning alls alltså.

För DLS:

• N3V är ett affärsdrivande företag som måste få tjäna pengar
(de är ju faktiskt inte entusiaster som vi, nåja det betalar i alla fall inte
deras löner).

Går de inte med vinst eller åtminstone nätt och jämt runt så försvinner de från marknaden. Auran var mycket när att gå i likvidation
för ca 2 år sedan och N3V,s köp var nog det som räddade Trainz kvar åt oss.

• N3V är heller inte något stort företag med en jätteomsättning (Civilekonomen i mig har gjort lite research)
• När N3V inkluderar material som entusiaster har gjort i en kommersiell release så tror jag att det är t.ex. som dessa två rutter i
trainz 12. Balezino – Mosti och Debrecen – Nyiregyhaza.

Jag skulle gissa att det har förts diskussioner mellan dessa entusiastgrupper och N3V om att inkludera rutterna åtminstone ett halvår eller mer
innan 12 an släpptes.

Så risken för (chansen?) att t.ex. mitt material kommer att vara med till Trainz 13 lär vara obefintlig

• Är det dyrt, nej jag tycker inte det faktiskt inte det. En first class ticket kostar ca 180 sek per år och spelet självt, tja 400 kr med två års avskrivning dvs. 200+180=380 kr per år.

• Det Bengan påpekade är dock det viktigaste för mig. Man når en större publik och jag tror många mindre ”hard core” användare föredrar att grejerna finns på DLS.

Jag delar dock till fullo svenolovs, LAn,s mfl syn på att det nog inte är lämpligt det är att lägga ut väldigt komplexa saker som t.ex. det eminenta blivande signalsystemet på DLS.

Själv håller jag ju på med enkla grejer som lämpar sig mer för den typen av distribution, så jag kommer att lägga ut det mesta av vad jag gör på DLS också.

Med vänlig hälsning / BjörnL

Senast redigerad av bjornl den 2011-07-29 klockan 20:18.
bjornl besöker inte forumet just nu   Svara med citat