Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-04, 20:02   #8
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 717
Standard

Kul att ni verkar tycka att den är bra!

Spyfrog: Att saker blir omoderna är ett problem, jag har knappt rört delen om spår på över ett år, så jag är inte förvånad. Gick igenom den som hastigast för att ta bort post "#" -hänvisningar som inte stämde längre efter att jag uppdaterat mina spår. Jag kommer nog tyvärr inte att hinna uppdatera alla saker ni påpekar innan release, har mycket ont om tid de närmsta dagarna, så ni får vänta.

Nils Blid har mailat mig och anmärkt på att guiden är mycket bra men massiv, jag kan hålla med, det är fakta i stora klumpar som jag försökt luckra upp med bilder och jag vill inte kalla mig bra på det här med layout, så det ser nog inte lättläst ut. Ni får helt enkelt ta fram plogen och plöja er igenom. Jag har funderat på att göra en liten latmask med ännu med koncentrerad fakta, så som siffror, så att man slipper att leta igenom hela guiden för att hitta dem.

CGD: Jag vet inte riktigt vad du menar med regler för växlar, men jag antar att du syftar på ihopkoppling av växlar och det har jag ingen koll på. Men jag antar att det inte fungerar på samma sätt som med det här signalsäkerhetssystemet vad det gäller namngivning, du får helt enkelt leta efter ett bättre svar hos de som gjort det andra systemet.
Växelbyggarguide är säkert något som behövs, men jag känner att jag hellre håller mig till fakta och smyger in små tips om funktioner som man har nytta av och som allt för få faktiskt använder, som spårlutningsverktygen, som spyfrog tog upp tidigare.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat