Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-06, 18:36   #7
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
Tack själv Sven, det är ju du som får göra jättejobbet och dra hela detta signalprojekt i med och motgångar. Jätteroligt att se hur det förhoppningsvis närmar sig en första release nu efter alla dessa bokstavligen år av slit.

För min del börjar en intensiv sommar nu vända mot höst och förhoppningsvis kommer det inom några veckor finnas mera tid att sitta med Trainz igen, även om banarbetena ute i verkligheten kommer att ta vid så fort trafiksäsongen är över.
Det finns en del problem i TS2009 och uppåt, med denna rule. Men jag har utvärderat den i TRS2006. Om man vill ha ett bildställverk så blir det ju mycket jobb i Surveyor, men jag tycker det är värt det. Sen den dan du nämnde att det fanns en rule för detta, så har jag utvecklat ett liknande system. I mitt system så läser skriptet alla genomfarter (tågvägar) automatiskt i Surveyor, och känner av riktning på växlar och signaler, och lägger upp en grov grafisk bild om hur det ser ut. Sen får man själv justera detaljerna manuellt så att det blir så som man vill ha det. Det sparar mycket arbete för användaren, och alla fel som kan tänkas uppstå har minimerats.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2011-08-06 klockan 19:11.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat