Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-14, 10:35   #23
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Nu har jag ställt till det, för mig själv och raderat fel kuid bland Svenolovs grejer.
Det är kuid:177292:2004010 och som får Tomas envingade semaforer att skrika högt.
Har installerat allt på nytt, både Tomas och Svenolovs grejer. Men kan ändå inte hitta den. Har även letat och installerat gammalt material från Svenolov, men utan framgång.

Var kan jag tänkas hitta den på nytt???

EDIT: Hittade till slut, den saknade kuiden i ett paket från Svenolov som heter/hetat Swedish_Signal_Stub_V2_91 och som jag har laddat ner härifrån och sparat den 10-10-2009.

Men jag hittar den inte i Korvtigers eller Svenolovs senaste släpp.

EDIT IGEN:
Fråga. Är MSL Signal Library och Signal Library 3.11 samma, bara att Signal Library 3.11 är den senaste versionen och att Korvtigers envingade Semafor fortfarande har den gamla varianten i sig???

.

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Nu har jag ställt till det, för mig själv och raderat fel kuid bland Svenolovs grejer.
Det är kuid:177292:2004010 och som får Tomas envingade semaforer att skrika högt.
Har installerat allt på nytt, både Tomas och Svenolovs grejer. Men kan ändå inte hitta den. Har även letat och installerat gammalt material från Svenolov, men utan framgång.

Var kan jag tänkas hitta den på nytt???

EDIT: Hittade till slut, den saknade kuiden i ett paket från Svenolov som heter/hetat Swedish_Signal_Stub_V2_91 och som jag har laddat ner härifrån och sparat den 10-10-2009.

Men jag hittar den inte i Korvtigers eller Svenolovs senaste släpp.

EDIT IGEN:
Fråga. Är MSL Signal Library och Signal Library 3.11 samma, bara att Signal Library 3.11 är den senaste versionen och att Korvtigers envingade Semafor fortfarande har den gamla varianten i sig???

.
Bengan, radera allt (ja jag menar allt) som jag är upphovsman till utom dom objekt (kuids) enligt bilden nedan. Installera sen om signalskripten.

EDIT: Om du har korvtiger's "gamla" envingade semafor som är gjord för TRS2006 så ska du också radera den.
-

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Bengan, radera allt (ja jag menar allt) som jag är upphovsman till utom dom objekt (kuids) enligt bilden nedan. Installera sen om signalskripten.

EDIT: Om du har korvtiger's "gamla" envingade semafor som är gjord för TRS2006 så ska du också radera den.
-
Tog ett tag. Innan jag kopplade ihop den saknade kuiden, med Korvens gamla semafor.

En sista check, nu bara.
Har nu bantat ner, alla dina objekt till 21 st.
Finner du något mer, som kan tas bort på bilden.
Är bara intresserad av grejer till TS2009/10, så allt för äldre versioner, vill jag ha bort.

EDIT: Nu läste jag helt uppåt väggarna. Tog bort dom, som du skrev att jag inte skulle ta bort. Som tur var, så sparade jag dom som enskilda cdp-filer, innan jag tog bort dom. Bara det, att dom som jag sparade var STL Common Source 3.12.3 och STL Trainz Monitor 3.12.3. Men dina på bild, heter 4c och 4 på slutet. Blir till att leta igen, efter uppdateringen från 3 till 4 som jag har missat.
.

De versioner som Svenolov visar på 3.12.4/4c är betaversioner som inte är släppta. Version 3.11 är den som är aktuell just nu, vilken du verkar ha installerad.

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
De versioner som Svenolov visar på 3.12.4/4c är betaversioner som inte är släppta. Version 3.11 är den som är aktuell just nu, vilken du verkar ha installerad.
Tack.
Då spar jag tid och slipper att sitta och leta i onödan.

Har precis suttit och studerat Semaforerna och dom nya moderna signalerna.

Dom ser helt underbara ut, så ni ska ha ett stort TACK.

Svenolov, Korvtiger, JohanV och ni som har hjälp till med andra saker.

Nu återstår bara, att få allt att fungera och det bör nog gå bra, om man läser på i guiderna ordentligt.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Nere i 21.jpg (178.0 KB, 442 visningar)

Senast redigerad av svenolov den 2011-08-14 klockan 15:19.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat