Krängande gång!
Experimentet med fjädrande boggier och vagn med krängande gång löste jag på följande sätt:
själva vagnen är en pytteliten svart kub placerad så att den döljs under vagngolvet, Kuben tillsammans med alla attachmentpunkter(som måste döpas till t.ex. a.r.shake/a.bog0)) är sedan länkade till b.r.shake mitt i vagnen och som är animerad över 30 frames där allt vickar mycket lite i x- och y-led.
Det som är f.d. bodyn är nu en boggi som är animerad p.s.s. Denna är sen fäst i a.bog2 i origo. Även dess shadow är animerad p.s.s.
Obs att denna boggi har anim-dist satt till 6 ggr mer än de riktiga boggierna. Detta kan man variera för att få önskade gångegenskaper.
Sen fattas ett bra slamrande gnisslande ljud som grädde på moset.
Jag laddar upp detta här eftersom det är experimentversionen, så kan ni själva utforska det hela!
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
|