Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-14, 15:34   #7
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Talking Krängande gång!

Experimentet med fjädrande boggier och vagn med krängande gång löste jag på följande sätt:

själva vagnen är en pytteliten svart kub placerad så att den döljs under vagngolvet, Kuben tillsammans med alla attachmentpunkter(som måste döpas till t.ex. a.r.shake/a.bog0)) är sedan länkade till b.r.shake mitt i vagnen och som är animerad över 30 frames där allt vickar mycket lite i x- och y-led.

Det som är f.d. bodyn är nu en boggi som är animerad p.s.s. Denna är sen fäst i a.bog2 i origo. Även dess shadow är animerad p.s.s.

Obs att denna boggi har anim-dist satt till 6 ggr mer än de riktiga boggierna. Detta kan man variera för att få önskade gångegenskaper.

Sen fattas ett bra slamrande gnisslande ljud som grädde på moset.

Jag laddar upp detta här eftersom det är experimentversionen, så kan ni själva utforska det hela!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg flak_shake.jpg (103.3 KB, 321 visningar)
Bifogade filer
Filtyp: cdp 600mmShake Assets.cdp (1.50 MB, 63 visningar)
Filtyp: cdp 600mm Fjädrande Boggi 345mm LBJ.cdp (430.7 KB, 61 visningar)
Filtyp: cdp 600mmShakeBoggi Flakvagn 1914 LBJ.cdp (658.2 KB, 63 visningar)
Filtyp: cdp 600 mmShake Flakvagn LBJ obromsad 1914.cdp (951.9 KB, 60 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat