Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
...
EDIT igen: Kom på en nackdel med STW:s vägskydd, som jag har retat mig lite på. Det är själva namngivningen, bara 3 bokstäver t.ex. abc. Vid flera övergångar på samma station, då går det inte att använda samma trafikplatssignatur. Så om det nya systemet har större täckning som t.ex. abc 001, abc 002 o.s.v. så finns det ingen tvekan, vad jag kommer att använda istället.
|
Du har rätt när det gäller namngivningen, det är ett av problemet med STW's vägskydd, men det kan jag inte göra något åt. Följden av detta namgivnigssystem kommer att resultera i att det kommer att finnas en station som har förkortningen
svs, där alla vägskydd befinner sig. Men det är inget problem om man är medveten om det. Det nya vägskyddet är inte uppbyggt på samma sätt som STW's, så alla problem som du beskriver är undanröjda.
Att lägga "data" i namnfältet har jag varit motståndare till sen trainz födelse, men det är väldigt praktiskt om man vill spara data tillsammans med banan/rutten. Det som sparas i propertyrutan för ett objekt sparas ju bara enbart i sessionen. Detta är en följetong bland oss programmerare som Auran/N3V inte har lyssnat till. Vi vill ha möjlighet att spara/knyta vissa data i propertyrutan till själva banan istället för sessionen.