Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-16, 22:21   #52
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Då har jag en, näe 2 frågor, angående det nya vägskyddet.

1) Kommer namngivningen vara på samma sätt, som med signalerna.
Så att man kan använda flera väggskydd, med samma trafikplatssignatur. 3 tecken mellanslag nr?

2)Hur långt borta, ligger det nya väggskyddet. Kan det tänkas komma inom kort, så att man avvaktar med STW:s vid byggande eller ligger det långt fram i planeringen, så att man kanske ska bygga med SWT:s så länge?

EDIT: Du han komma, med svaret på fråga 1 för mig (tror jag). Innan jag han skicka detta.
Jo jag svarade nog på fråga ett delvis i föregående post.

1. Ja, namngivningen för v-signalen följer samma regler som för övriga signaler och dom sätts upp på samma sätt. I och med att man har placerat ut två st v-signaler, rygg mot rygg, så har man helt plötsligt ett vägskydd. Rena trolleriet.

2. Det ligger inte alltför långt bort, faktum är att signalerna och funktionen finns redan. Det är vissa detaljer som jag behöver hjälp med som vanligt, sceneryobjekten.

Allt som jag lovat för framtiden ligger i princip färdigt, men jag väljer att gå varligt framåt med varje del så att man hinner utvärdera eventuella problem. Sen behöver jag också folk som kan testa dessa bitar, men på den punkten finns det inte många som vill ställa upp. Om jag inte får hjälp med det så tar det naturligtvis längre tid (jag brukar multiplicera uppskattad tid med pi, i det fallet). Det tar mycket tid att testa saker, och inte blir det bra heller om man gör det själv. Jag vet ju hur koden fungerar så jag har svårt att "göra fel". Så det är inte lätt för mig att hitta alla fel.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2011-08-16 klockan 22:28.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat