Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-19, 21:28   #65
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Automatiskt läge ger alltid försignals besked om signalen kan visa det, annars visas signalstate RED/YELLOW/GREEN. YELLOW = 2 gröna sken. Vad du ställer för hastighet påverkar aldrig signalbilden, inte ens om du har signalen i automatiskt läge. Hastighet är bara en ytterligare option om man vill ändra på "default" och/eller ställa hastigheten för en viss tågväg.

När det gäller hdvsi så är den lite speciell i sin "automatik". Jag återkommer om detta, mer detaljerat, i ett dokument som beskriver signalbilder för dom svenska signalerna i trainz. Men kom ihåg tillsvidare, val av hastighet ändrar aldrig signalbilden.
Tack för svaren. Nu börjar jag förstå vad som kan signaleras och inte, samt att jag får ge mig lite till tåls innan alla bitar kommit på plats. Trodde nämligen att för hdvsi så gjorde en hastighet under 80 att försignaleringen blev kör 40, varsamhet.

Tack igen, åter till lite testbyggande. Nu börjar Trainz bli riktigt roligt att bygga igen med alla dina svenska saker alla skapare har släppt. Tack ska ni allihopa ha!

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat