Jag löste det med min GTS 450! Se först till att Disable Hardware TL i optionsmenyn>Advanced options är urkryssad. Gå in i CM och välj File>Settings>Miscellaneous och kryssa ur även "Enable hardware accelerated texture compression". Då skall det fungera! Dock så måste du öppna och commita alla assets som har detta problemet, för annars försvinner det inte. Har du massor av assets som har problemet efter att du importerat en localmapp eller liknande så kör en quick database repair (hittas i CM) Kan ta några minuter men alla konstiga texturer försvinner. Kolla dock först att du lyckats genom att ladda ned en helt ny sak till Trainz och installera den och kolla hur texturen ser ut i spelet, är den okey så har du lyckats.
Om det mot all förmodan inte skulle bli bättre av detta, så testa först att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet till 280.26 och skulle inte ens det fungera så patcha Trainz till SP3 build 44088.
Spyfrog: ingen fara bara du kryssar ur enable hardware accelerated texture compression så skall det fungera med alla nvidia-kort som har problemet. Vissa 4/500-kort verkar dock kunna lösa det genom att ladda ned de senaste drivrutinerna. Jag tror att Nvidia jobbar på problemet faktiskt.
Senast redigerad av korvtiger den 2011-08-21 klockan 08:42.
|